openings- speech by   prof.dr. Hubert Ooghe   ( economy ) from Ghent ( Belgium ):

 

 

´ Zijn de plaatjes niet mooi in de vigerende betekenis van het woord, de thema´s niet gemakkelijk te noemen, de wijze waarop Uko schildert is dan weer een soort van tegenstelling te noemen.

Zijn manier van schilderen is prachtig, getuigt van een groot vakmanschap en van een ongelooflijke precisie. Uko heeft gekozen voor een realistische techniek, waarbij het beeld zo helder mogelijk, bijna fotografisch verschijnt.

De toeschouwer kan derhalve niet twijfelen aan hetgeen hij ziet en kan zich ten volle concentreren op het beeld, dat een zekere visie inhoudt.

Vernieuwing omwille van vernieuwing, zoals men dikwijls in de hedendaagse kunst vaststelt, is dus duidelijk niet de stijl van Uko`

 

 

 

Anton Van Wilderode  ( Flamish poet )

Tentoonstelling:   De Vergankelijkheid is onverwoestbaar

 

 

Galerie                   ALL Art Is Quite Useless                          Antwerpen

 

                                                                quote Oscar Wilde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Mackerel

 

 

 

 

 

                                     Calling            Corvus Corone Corone

 

 

 

 

 

 

 

In translation

 

SEPTEMBER 3, 2014 /       CLARE L. MARTIN                                                          Louisiana USA

 

 

“Dead Owl”  by Uko Post

 

Uko Post, (born in the Netherlands,Meppel,27-07-1954) is a contemporary realistic painter, was trained at the academy (Minerva) of

fine arts in Groningen (Netherlands) 1972-1978. He lives in Belgium (region Sankt Vith, Eifel) since 1994. 

 

 


Here is my poem “For the Electrocuted Owl” in original English and in French translation by Louisiana poet :    David Cheramie  

(New Orleans ).

 

Thrilled to have the honor of his generous artistic effort!

 

 

 

FOR THE ELECTROCUTED OWL 

                                                                              POUR L’HIBOU ÉLÉCTROCUTÉ

 

We bend to blacktop to better see,                On se penche sur le goudron pour mieux voir;

to eye the majestic—                                        pour viser le majesteux—

And quivering with gravity                               Et frissonant avec la gravité

succumb to the helpless                                  succombe à l’état

state we must suffer                                         d’impuissance qu’on doit souffrir

when attacked by forces                                  quand attaqué par des forces

unnamed and unknown                                   innommées et inconnues

compelling us to stay rooted,                          nous obligeant de rester enraciné,

frozen, and so inescapably speak:                  gelé; et ainsi parler inéluctablement

O glorious;                                                          O glorieux;

splayed in moon-devotion;                              évasé en dévotion lunaire

night descends on silent wings;                      la nuit descend sur des ailes silencieuses

cream-belly angel with black                           ange au ventre de crème aux yeux

pearl eyes; o wind blade;                                 de perles noires; o lame de vent

this dew is blood; this killing fire                    cette rosée, c’est du sang; ce feu assassin

whistles in bone; you                                       siffle dans les os; toi

lightless dead lie in sick streams,                  mort sans lumière couché en rigolets malades

utterly gone.                                                      Tout à fait parti.

 

 

 

 

 

 

 

 

               Moonlight

 

 

 

 

 

Passion of the light

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

spectator comment  BSc W.Lennartz:

1) "Vergänglichkeit!" (1P1uhmuckel)

In Bildern wie diesen sieht und spürt man sie ganz deutlich, die Begrenztheit allen Seins. Da wird nichts verschroben assoziiert, verdrängt oder gar 'parfümiert'. Denn nur so kann man den wahren Wert des Lebens (Da-Sein) erkennen und schätzen lernen. Meine Hochachtung an diese Art von Kunst. Beste Grüße nach St. Vith W. Lennartz

 

 

 

 

 

 

 

                                               White vase

 

 

 

 

 

 

                           

                Faun

 

                                                                               Satyr

 

 

 

 

                             

                              The Dessert

 

 

 

 

 

 

 

 

            Vulture

 

 

 

 

 

 

 

                                     

                                         White Shell

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

          Evening Apples

                                                   

                                                              Hope

 

 

 

 

 

 

Een jonge man in Rome
Gevlucht uit Adria
over de Via Appia Antica
al bijna versteend
als jonge reiziger
bij het zien van de grootsheid
en schoonheid
van de eeuwige stad
Op zoek
naar het oude keizerrijk
van Nero en Hadrianus
naar tekenen van beschaving
waar deze toerist zelf
als beeld niet zou misstaan
op de antieke pleinen
en het Forum Romanum
Maar de jonge man
versteende
op de zeven heuvels
bij het zien van de schoonheid
van de Romeinse stad

 

gedicht Arjen Boswijk

 

 

                                                 From Rome

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Green weet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                   Big sea

               Big Sea II

 

 

 

 

 

 

         

           Hija de la luna

 

 

 

                                                                      Luzabril

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Cobra

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         

                                                               What Remains ?